1. Home
  2. Ce se intampla in corpul mamei in saptamana 24
Ce se intampla in corpul mamei in saptamana 24

Ce se intampla in corpul mamei in saptamana 24

  • September 19, 2018
  • 0 Likes
  • 509 Views
  • 0 Comments

Te afli in ultima saptamana a celei de-a sasea luni de sarcina. Inca putin si-ti vei putea tine bebelusul in brate.

Ce schimbari au loc in corpul tau

In acest stadiu, partea superioara a uterului s-a ridicat deasupra buricului, iar burtica ta arata exact ca o minge. Chiar daca ea a inceput sa creasca destul de repede, cantarul nu ar trebui sa arate mai mult de sapte, opt kilograme in plus.

Ca urmare a cresterii fluxului sanguin, mucoasa nazala este congestionata, cantitatea de aer care patrunde prin caile aeriene fiind astfel limitata. Din aceasta cauza, te poti confrunta cu sforaitul, cu nasul infundat sau cu sangerarile nazale.

Tot din acest motiv, gingiile se umfla, iar atunci cand te speli pe dinti sau cand folosesti ata dentara, acestea sangereaza. Solutia este sa folosesti o periuta de dinti cu peri mai moi.

De asemenea, in aceasta perioada te poti confrunta cu sindromul de ochi uscati. Lacrimile artificiale te pot ajuta sa rezolvi aceasta problema.

Alte probleme cu care te-ai mai putea confrunta in saptamana 24 de sarcina

Printre problemele cu care se confrunta gravidele in aceasta perioada se numara urmatoarele:

  • Arsurile in capul pieptului. Le poti evita daca mananci cinci-sase mese mici de-a lungul zilei, iar ultima masa o iei cu cel putin doua ore inainte de culcare;
  • Crampele musculare, care nu apar doar ziua, ci si noaptea. Pentru a le preveni, evita sa stai mult in picioare sau cu picioarele incrucisate, fa exercitii de intindere la nivelul gambelor, rotatii de glezna si bai in apa calduta inainte de culcare;
  • Durerile de spate sunt cel mai frecvent simptom al sarcinii. Pentru a le atenua, corecteaza-ti postura (stai dreapta, cu pieptul in fata si cu umerii inapoi, relaxati), poarta pantofi cu toc de cinci centimetri, dormi pe o parte, fa masaj si practica o activitate fizica usoara, care sa-ti intareasca musculatura spatelui (mers pe jos, inot);
  • Constipatia si hemoroizii. Evita aceste doua probleme consumand zilnic cat mai multe lichide si alimente bogate in fibre (cereale integrale, fructe proaspete, legume – in special fasole boabe, pastai, mazare, linte, morcovi, spanac, ardei);
  • Tulburarile de memorie sunt unul dintre efectele schimbarilor hormonale si au rolul de a te feri de stresul cotidian. Nu ai ce face impotriva lor, dar nu trebuie sa te ingrijorezi. Vor disparea dupa nastere.